Home > Koncerty > Kon[z]ert i performance taneczny (15.01.2016)


Dnia 15 stycznia 2016 r. o godz. 19:00 w budynku Centrum odbędzie się”Kon[z]ert i performance taneczny”.


W tym roku tradycyjny koncert po raz pierwszy został wzbogacony o performance taneczny. Młode tancerki z Niemiec, Polski i Szwajcarii wykreowały niepowtarzalne widowisko tańca współczesnego, które 15 stycznia miało swoją prapremierę w naszej siedzibie. Dzieło O. Messiaena „Kwartet na koniec czasu” zostało w tym roku wykonane przez młode artystki, pochodzące z Francji, Włoch i Austrii.
Niezwykły wieczór 15 stycznia rozpoczęło równie wyjątkowe dzieło „Cloches d’adieu, et un sourire… in memoriam Olivier Messiaen”. Autor tego dzieła, Tristan Murail, skomponował je tuż po śmierci O. Messiaena, swojego mistrza i nauczyciela. Wykonanie tego utworu stanowi wstęp do przyszłej współpracy z Tristanem Murailem, który na rok 2017 planuje stworzenie dla Meetingpoint Music Messiaen nowej kompozycji muzyki współczesnej. Utwór „Cloches d’adieu, et un sourire… ” zostanie wykonany przez młodą pianistkę pochodzącą ze Zgorzelca, Justynę Chmielowiec.
Koncert otworzył nasz gość honorowy, Scott Perkins (Asystent na Uniwersytecie Artystycznym DePauw / stan Indiana, USA),


KWARTET NA KONIEC CZASU (O. Messiaen) oraz muzycy:
Flavia Feudi (Włochy) – klarnet
Bérengère Le Boulair (Francja) – skrzypce
Laure-Hélène Michel (Francja) – wiolonczela
Judith Valerie Engel (Austria) – fortepian
Susanna Grob (Szwajcaria) – taniec
Marlene Kahl (Niemcy) – taniec
Monika Kozaczka (Polska/Niemcy) – choreografia
CLOCHES D’ADIEU, ET UN SOURIRE… (Tristan Murail):
Justyna Chmielowiec (Polska) – fortepian


Więcej informacji na: wordpress.themusicpoint.net


Akceptuję
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.